آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش اول

در حدود 2 سال پیش شرکت اپیک گیمز در یک اقدام بی سابقه نسخه جدید موتور بازی سازی خود یعنی آنریل انجین چهار را با هزینه اندکی به صورت متن باز در اختیار علاقه مندان ساخت بازی قرار داد. این انجین که حاصل تلاش بیش از 15 سال از اعضای این مجموعه است در حال حاضر با هزینه 19 دلار در ماه به صورت کاملا متن باز قابل دسترسی می باشد و درصورت عدم تمایل به دریافت آپدیت های ماهانه شما میتوانید پس از ماه اول اشتراک خود را قطع کرده و به استفاده از انجین ادامه دهید و در هر زمانی که مایل باشید دوباره اشتراک خود را تمدید کنید. و این یکی از خوشترین خبر های منتشر شده در دنیای فناوری برای بازی سازان بود و ما بر آن شدیم تا این خوشی را با افرادی که به این صنعت علاقه دارند به اشتراک بگذاریم و با آموزش آن شما را یاری کنیم.

در این آموزش قصد داریم تا شما را با محیط موتور آنریل 4 بیشتر آشنا کنیم و به بررسی قسمت های متفاوت آن بپردازیم و برخی از کلید های میانبر را بررسی کنیم تا در آینده سرعت عمل بالاتری پیدا کنید.

قسمت اول آشنایی با Menu Bar :

در تصویر زیر شما محیط انجین را بطور کامل مشاهده می کنید ، و واضح است که قسمت های متفاوتی برای راحتی کار با آن تعبیه شده است و هر قسمت خود شامل 100 ها بخش دیگر است که نیاز به بررسی دارند.

1 محیط-موتور-آنریل-4

در ابتدا با Menu انجین شروع می کنیم.

2 محیط-موتور-آنریل-4

همان طور که در تصویر می بینید این منو از چهار بخش تشکیل شده است و اولین قسمت آن File است که در اکثر نرم افزار ها شاهد آن هستیم و اما عملکرد این قسمت بشرح زیر است .

3 محیط-موتور-آنریل-4

بخش اول ذخیره و بار گذاری:

این قسمت از منوی فایل مربوط به بازکردن مرحله جدید ، ذخیره ی آن و بارگذاری مجدد آن است که در تصویر زیر قابل رویت می باشد.

4 محیط-موتور-آنریل-4

این بخش شامل زیر مجموعه های زیر به تفکیک خود Epic می باشد.

New Level : شما می توانید در هر پروژه به هر میزان که دوست دارید مرحله اضافه کنید و این کار توسط این گزینه انجام می شود و می توان از کلید ترکیبی Ctrl+N برای سهولت در کار استفاده نمود.

Open Level : زمانی که شما چندین مرحله در دست ساخت داشته باشید می توانید با این گزینه میان این مراحل پرش انجام دهید و از کلید ترکیبی Ctrl+O بجای آن استفاده نمود.

Save : این گزینه برای ذخیره مرحله ای که در حال طراحی آن هستید به کار می رود.

Save as : با این گزینه شما می توانید به محل ذخیره ی مراحل خود آدرس دهی کنید و می توان بجای آن از Ctrl+Shift+S استفاده نمود

Save All Level : این بخش مربوط به ذخیره تمام مراحلی می باشد که در حال کار کردن به طور موازی بر روی آن ها هستید.

Open Asset : این بخش مربوط به اجرا کردن قسمت های Content Browser برای ایجاد تغییرات می باشد.

Save All : این بخش عملکردی همانند ذخیره معمولی است با این تفاوت که این بخش تغیرات Content Browser را نیز ذخیره می کند و دارای کلید ترکیبی Ctrl+S می باشد.

Choose file to Save : این عملکرد برای زمانی به کار می رود که فقط می خواهید فایل خواصی را ذخیره کنید.

Connect to source Control : این بخش زمانی کار برد دارد که برنامه نویسی را فراگرفته باشید و بخواهید بخش هایی را ارتقا دهید.

 

بخش دوم: پروژه ها و مدیریت بر آن ها

همان طور که در تصویر زیر قابل مشاهده می باشد این بخش مربوط به مدیریت پروژه ها می باشد که به تفکیک بشرح زیر هستند.

5 محیط-موتور-آنریل-4

New Project : این گزینه برای ایجاد یک پروژه ی جدید به کار می رود و این قابلیت را به شما می دهد تا یک پروژه با قابلیت های متفاوت ایجاد کنید.

Open Project : با استفاده از این قسمت شما می توانید میان پروژه هایتان به گشت و گذار بپردازید ، و روی آن ها کار کنید.

Add Code to Project : این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا به پروژه تان برای هر قسمتی که می خواهید یک رفتار با استفاده از کد نویسی اضافه کنید و عملکرد بازیتان را ارتقا دهید.

Package Project : این قسمت زمانی به کار می آید که می خواهید خروجی کار تهیه کنید و پروژه تان به انتها رسیده است و همان طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است شما می توانید برای پلتفورم های متفاوت خروجی مناسب تهیه کنید.

6 محیط-موتور-آنریل-4

بقیه موارد در این بخش مربوط به قسمت کد نویسی می باشد که در زمان مناسب به آنها پرداخته می شود.

بخش سوم : ورود وخروج و قسمت های باقیمانده

در این قسمت همان طور که قابل مشاهده است قابلیت های عمومی مانند وارد و خارج کرد انواع مدل و ... می باشد و نمونه هایی برای باز کردن مراحل و پروژه هایی که اخیرا بروی آن ها کار شده است و آخرین گزینه مربوط خروج از انجین می باشد.

7 محیط-موتور-آنریل-4

در اینجا قسمت اول از آشنایی با Menu Bar به انتها رسید با آرزوی موفقیت.

 

آسارایان و نیازسیستم