logo-samandehi



مشکل زیر نویس KM PLAYER (چگونه تنظیمات زیر نویس را درست کنیم)

مشکل زیر نویس KM PLAYER (چگونه تنظیمات زیر نویس را درست کنیم)

یکی از بهترین برنامه های پخش ویدئو KM Player می باشد . KMPlayer نرم افزاری قدرتمند برای پخش انواع فرمت های صوتی و تصویری است. با داشتن این نرم افزار رایگان و قدرتمند به سادگی می توانید انواع فایل های ویدئویی و صوتی با فرمت های گوناگون را پخش کنید. دامنه فرمت هایی که این نرم افزار پشتیبانی می کند به قدری است که شما حتی می توانید برای نمایش فایل های فلش نیز از آن استفاده کنید. این برنامه قادر است از تمام فرمت هایی که شما به انها نیاز دارید پشتیبانی کرده و آنها را پخش کند . از قابلیت های کلیدی نرم افزار KMPlayer می توان به این موارد اشاره کرد : امكان نمایش زیر نویس ها ،  امكان تغییر قالب و پوسته برنامه ،  امكان تعریف كردن codecهای جدید برای آن ، ظاهری شبیه به Winamp با همان سادگی و قدرت بیشتر از آن ، كمترین حجم از حافظه و منابع سیستم شما را اشغال می كند . یکی از مشکلات KM Player عدم نمایش زیر نویس همچنین بهم ریختن شکل کلمات آن می باشد که در این مقاله آموزشی میخواهم روش رفع این مشکل را توضیح بدهم .

دانلود فیلم آموزش ایجاد صحنه های واقعی در مایا

 دانلود فیلم آموزش ایجاد صحنه های واقعی در مایا

در این دوره آموزشی بسیار جامع می توانید نحوه ایجاد صحنه های گرافیکی واقع گرایانه و سه بعدی را در نرم افزار فوق العاده مایا آموزش دیده و در زمینه ایجاد تصاویر خلاقانه از انها بهره ببرید. این دوره می توانید شما را در زمینه ایجاد فیلم ها و انیمیشن های بازی کمک نماید که بسیار نیز ارزشمند می باشد.

عنوان مجموعه : Learn Maya A Beginners guide to Creating Realistic Scenes

مدت زمان : ۱۳ ساعت و ۳۰ دقیقه

زبان : انگلیسی

زیرنویس فارسی : ندارد

آموزش وارد کردن یک جسم به آنریل انجین 4

آموزش وارد کردن یک جسم به آنریل انجین 4

در این آموزش قصد داریم یک مدل سه بعدی را به انجین وارد کرده و آن را درون مرحله خود استفاده کنیم .در ادامه ابتدا مدل خود را انتخاب کرده و سپس طبق مراحل زیر وارد آنریل می نماییم. به عنوان مثال یک سطل آشغال را وارد انجین می کنیم.
ابتدا باید در نظر داشته باشیم که فرمت وارد شده به انجین باید حتما .FBX باشد تا برای آنریل قابل فهم باشد.
برای تبدیل فرمت ها می توانید از نرم افزار متن باز بلندر استفاده کنید ، این نرم افزار یکی از بهترین گزینه برای انجام کار های سبک می باشد و از تمامی فرمت های معروف پشتیبانی می کند .
البته نباید بلندر را دست کم گرفت زیرا به راحتی می توان پروژه های سنگین را با آن اجرا کرد.
فرمت مدل مورد استفاده در آموزش FBX می باشد و شما می توانید بدون مشکل از آن استفاده کنید.
ابتدا وارد قسمت content browser شده و یک پوشه برای این مدل می سازیم ، علت اینکار برای این است که اگر شما مدل های زیادی در بازی خود داشته باشید و از ابتدا بصورت منظم کار نکرده باشید در آینده با مشکل رو برو خواهید شد.

آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم

آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم

در واقع تنها دلیلی که اپیک گیمز در سطح بازیسازان دنیا این چنین معروف و پرطرفدار شده به واقع تکنولوژی بازیسازی آنهاست . انجین بازیسازی که با نام آنریل انجین در 1997 توانست به واقع جا پای بزرگان آن زمان یعنی انجین جان کارمک گذاشته و در حقیقت خود را به یکی از پرطرفدار ترین ابزارهای بازی سازی در سطح دنیا تبدیل کند . تمامی اینها به کنار علاقه مندی بازی سازان به استفاده از این ابزار باعث شده که هر ساله تعداد زیادی از عناوین سطح اول دنیا را ببینیم که با انریل انجین ساخته میشوند . علاوه بر شرکت های طراز اول دنیا دیده شده که شرکت های مستقل بازی سازی نیز به خاطر تنوع و قدرتمندی ابزارهای ساخت بازی این انجین بیشتر به سمت آن می آیند که همین امر باعث شده انریل انجین و اپیک گیمز به یکی از معروف ترین شرکت ها و انجین های بازیسازی در دنیا تبدیل شوند . انریل انجین نه به خاطر قدرتمندی به خاطر در اختیار گذاشتن تکنولوژی های گرافیکی بلکه به عنوان رابط کاربری قدرتمندی که در اختیار بازیسازان قرار میدهد راحتی ساخت یک مرحله را برای انها فراهم می کند . مطمئنا همه بازیسازان می خواهند بدون دردسر یک پروژه را به اتمام برسانند بنابراین بهترین انتخاب برای آنها می تواند انریل انجین با رابط و ابزارها و امکانات طراحی و تولید بازی قدرتمند باشد.

در درس قبلی به بررسی منوی  File فایل پرداختیم حال نوبت به منوی بعدی یعنی Edit می رسیم که در تصویر زیر قابل رویت می باشد.

آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش اول

آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش اول

در حدود سال پیش شرکت اپیک گیمز در یک اقدام بی سابقه نسخه جدید موتور بازی سازی خود یعنی آنریل انجین چهار را با هزینه اندکی به صورت متن باز در اختیار علاقه مندان ساخت بازی قرار داد. این انجین که حاصل تلاش بیش از 15 سال از اعضای این مجموعه است در حال حاضر با هزینه 19 دلار در ماه به صورت کاملا متن باز قابل دسترسی می باشد و درصورت عدم تمایل به دریافت آپدیت های ماهانه شما میتوانید پس از ماه اول اشتراک خود را قطع کرده و به استفاده از انجین ادامه دهید و در هر زمانی که مایل باشید دوباره اشتراک خود را تمدید کنید. و این یکی از خوشترین خبر های منتشر شده در دنیای فناوری برای بازی سازان بود و ما بر آن شدیم تا این خوشی را با افرادی که به این صنعت علاقه دارند به اشتراک بگذاریم و با آموزش آن شما را یاری کنیم.

در این آموزش قصد داریم تا شما را با محیط موتور آنریل 4 بیشتر آشنا کنیم و به بررسی قسمت های متفاوت آن بپردازیم و برخی از کلید های میانبر را بررسی کنیم تا در آینده سرعت عمل بالاتری پیدا کنید.

آموزش ساخت یک پروژه جدید در آنریل انجین UE4

آموزش ساخت یک پروژه جدید در آنریل انجین UE4

معرفی آنریل انجین 4
در میان انجین های بازی سازی که مبنای پیاده سازی انواع بازی ها هستند محصولات اپیک از همان ابتدای انتشارشان در معرض دید بودند و امروز قصد داریم آخرین نسخه ی این انجین مرسوم به UE4 را مورد بررسی قرار دهیم.

درباره ویژگی های برجسته این نسخه میتوان گفت که مهمترین ویژگی آن انتشار عمومی Unreal Engine خواهد بود و بالاخره Epic به اون هدفی که داشت در UE4 رسید و اون هدف چیزی نبود جز انتشار عمومی آنریل انجین برای همه و حالا این انجین قدرتمند میتوانددر اختیار عموم قرار بگیرد.. از یک استودیو بزرگ گرفته تا یک گیم آرتیست مستقل و قیمت آن فقط ماهیانه 19 دلار هست و شما با پرداخت ماهیانه فقط 19 دلار میتوانید Unreal Engine 4 رو با تمامی ویژگی هاش و همینطور تمامی Source Code های ++C، مطالب و ویدئوهای آموزشی برای انجین، پشتیبانی و به تمامی بروزرسانی های این نسخه دسترسی داشته باشید.